sobota, 28 grudnia 2013

Pierwszy spływ "dmuchańcem"

Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem tzw. "dmuchańca", czyli nadmuchiwanego kajaka. Zanabyłem go okazyjnie na Allegro i przez długi czas nie wypakowywałem z kartonu. Kiedy już to zrobiłem, to co zobaczyłem przeszło moje najśmielsze oczekiwania :-) Kajak okazał się bardzo ładny i dobrze wykonany. Na wodzie, zarówno we dwie osoby, jak i w pojedynkę sprawuje się doskonale.

Pierwszą wycieczkę ze Zwierzyńca Krzyckim Rowem, a następnie Odrą do Rezerwatu Bukowa Góra odbyłem z Michałem.

Start w małej miejscowości Zwierzyniec (gdzie a propos wraz ze znajomymi organizujemy zloty motocyklowe, ale to inna opowieść)

Na początek długa prosta, ale malownicza

Jedyna śluza na naszej trasie, przy której zrobiliśmy sobie mały popasik

Drugi raz przenieśliśmy kajak pod mostem prowadzącym z Nowej Soli do wsi Stany

Wpływamy na Odrę

 Odrą pływaliśmy dziesiątki razy tratwami. Spływ z Nowej Soli do Szczecina z nurtem rzeki trwa 2 tygodnie. Dwutygodniowa impreza! ;-)

Nieczynny most kolejowy koło wsi Stany ma najdłuższe pojedyncze przęsło wśród wszystkich mostów tego typu w Europie!
 
Sam most jest przepiękny! Z każdej strony wieńczą go zabytkowe wieżyczki strzelnicze połączone podziemnym tunelem. Na moście znajduje się skrzynka Geocache.

 Odra w tej okolicy jest bardzo malownicza. Wokół dużo lasów, łabędzi, kaczek i żurawi.

Przyzwyczajony do powolnego tempa tratw i pontonów, jestem zachwycony prędkością kajaka! :-D

Lekko zawracamy wpływając do dawnego koryta Odry przy rezerwacie przyrody Bukowa Góra

 Na szczycie Bukowej Góry znajdują się ruiny niemieckiego bunkra, który jest fragmentem umocnień Oderstellung

 Długość trasy: 18 km. Termin: 28 gru 2013 r.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz