sobota, 4 stycznia 2014

Kajakiem z Dorzecza do Siedliska

Długo nie wytrzymałem i tydzień później 4 sty 2014 r. znowu popłynąłem kajakiem rzeką Odrą, tym razem na odcinku wieś Dorzecze -> Siedlisko. Długość trasy: 15 km.

Ślad trasy: ślad

 Jak na dmuchańca przystało, kajak jest bardzo lekki

 Tereny te znam z wycieczek rowerowych, więc łatwo mi jest wybrać miejsce startu i końca spływu

Przede mną poderwały się do lotu dziesiątki łabędzi. Piękny widok i odgłos!

Pełen relaks. Kajak jest bardzo wygodny. Drobny bagaż dałem za plecy, więc przy wiosłowaniu dziób kajaka mi chodził lekko na boki, ale generalnie nie było to uciążliwe.



Pojedyncze zabudowania na wysokości wioski Drogomil. Urokliwe miejsce, ale raczej zagrożone powodziami

Tutaj rzeka wygląda jak jezioro

 Piękna miejscowość Bytom Odrzański. Warto zatrzymać się w małym porcie i zwiedzić przepiękny ryneczek. W miejscowości kursuje przeprawa łodzią - oczywiście za darmo. Wspaniała atrakcja turystyczna dla rowerzystów.


 Filary po wysadzonym przez wycofujących się Niemców moście.

 Zdjęcie pochodzi ze strony: dolny-slask.org.pl

 A to już wieś Siedlisko

 W oddali ruiny spalonego przez Rosjan w 1945 r. zamku rodu Schönaichów


 Zdjęcie pochodzi ze strony: dolny-slask.org.pl

Panorama Siedliska


Ostatni odcinek pokonałem pod prąd cofając się kilka "główek" do przepompowni w Siedlisku


1 komentarz:

  1. Widać humory dopisują:) W Polsce jest masa fajnych miejsc do pływania kajakiem, dlatego też chce w końcu kupić własny:) Sklep https://gokajak.com/kajaki-3 sprawdził się przy takich zakupach już nie raz.

    OdpowiedzUsuń